Gå til hovedindhold

Kommunikationshjælpemidler

Optiske synshjælpemidler, tekniske hørehjælpemidler og informationsteknologiske hjælpemidler.

Indhold

    Forlænget sagsbehandlingstid på hjælpemiddelområdet

    Som borger i Albertslund Kommune kan du i øjeblikket opleve forlænget sagsbehandlingstid, når der ansøges om tekniske og kropsbårne hjælpemidler.

    På grund af personalemangel og introduktion af nye medarbejdere er den forventede sagsbehandlingstid midlertidigt forlænget til op til 16 uger, mod normalt 4 uger.

    Vi arbejder på at nedbringe ventetiden og behandler alle ansøgninger så hurtigt som muligt.

    Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kommunens hjælpemiddelteam. Du kan finde kontaktoplysningerne her på siden eller via kommunens kontaktside.

    Særlige informationsteknologiske hjælpemidler omfatter produkter, der kan afhjælpe et kommunikationshandicap.

    Hjælpemidlet kan for eksempel være en talemaskine, et skriftbaseret kommunikationshjælpemiddel eller et computerbaseret hjælpemiddel.

    Særlige informationsteknologiske hjælpemidler er beregnet for personer, der har et varigt kommunkationshandicap, som kan bestå i en væsentligt nedsat høre-, tale-, syns- eller skrivefunktion.

    Ansøgninger om optiske synshjælpemidler, tekniske hørehjælpemidler og særlige informationsteknologiske hjælpemidler skal sendes til Kommunikationscentret - region Hovedstaden. Centret undersøger, hvilket hjælpemiddel du har behov for og sender herefter udredning til kommunen.

    Du kan kontakte KC - Kommunikationscentret, Rygårds Allé 45, 2900 Hellerup på:

    tlf: 45 11 46 00 (syn- og optik).

    tlf. 45 11 47 00 (hørelse).