Info om kvalitetsstandarder, serviceinformation og pjecer
Her finder du overordnet information om kvalitetsstandarder, serviceinformation og pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet.
Formålet med kvalitetsstandarder, serviceinformation og pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet er, at du som borger eller pårørende kan finde tilgængelig og forståelig information om, hvad du kan få hjælp og støtte til, hvordan du kan ansøge samt hvor du kan henvende dig.
Kvalitetsstandarder, serviceinformation og pjecer
Kvalitetsstandarderne og serviceinformationen beskriver kommunens serviceniveau og indeholder information om rammerne for den hjælp og støtte, som borgere kan forvente fra kommunen.
Kvalitetsstandarderne på ældre-, sundheds- og socialområdet består af 10 hæfter, som er opdelt i overordnede temaer, f.eks. 'Hjemmepleje' og 'Handicapkompenserende ydelser'. Herudover er der serviceinformation om helhedspleje efter ældreloven
Pjecerne indeholder information om nogle af kommunens andre aktiviteter, dine rettigheder samt ting du skal være opmærksom på, hvis du modtager hjælp fra kommunen.
Der er 5 pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet, som omhandler særskilte emner, f.eks. 'Dine rettigheder og muligheder' eller 'Når dit hjem bliver en arbejdsplads'.
Kvalitetsstandarderne og serviceinformationen behandles i enten Social- og Sundhedsudvalget eller Ældreudvalget og bliver endeligt godkendt af Kommunalbestyrelsen. Lovpligtige kvalitetsstandarder behandles én gang årligt, mens ikke-lovpligtige kvalitetsstandarder behandles hvert andet år.


Følg med i Kommunalbestyrelsens arbejde
Følg med i det lokale demokrati. Læs om medlemmerne af Kommunalbestyrelsen, læs dagsordener, referater, politikker m.m.