Info om kvalitetsstandarder og pjecer
Her finder du overordnet information om kvalitetsstandarder og pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet.
Formålet med kvalitetsstandarder og pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet er, at du som borger eller pårørende kan finde tilgængelig og forståelig information om, hvad du kan få hjælp og støtte til, hvordan du kan ansøge samt hvor du kan henvende dig.
Kvalitetsstandarder og pjecer
Kvalitetsstandarderne beskriver kommunens serviceniveau og indeholder information om rammerne for den hjælp og støtte, som borgere kan forvente fra kommunen.
Kvalitetsstandarderne på ældre-, sundheds- og socialområdet består af 10 hæfter, som er opdelt i overordnede temaer, f.eks. 'Hjemmepleje' og 'Handicapkompenserende ydelser'.
Pjecerne indeholder information om nogle af kommunens andre aktiviteter, dine rettigheder samt ting du skal være opmærksom på, hvis du modtager hjælp fra kommunen.
Der er 5 pjecer på ældre-, sundheds- og socialområdet, som omhandler særskilte emner, f.eks. 'Dine rettigheder og muligheder' eller 'Når dit hjem bliver en arbejdsplads'.
Kvalitetsstandarderne behandles i enten Social- og Sundhedsudvalget eller Ældreudvalget og bliver endeligt godkendt af Kommunalbestyrelsen. Lovpligtige kvalitetsstandarder behandles én gang årligt, mens ikke-lovpligtige kvalitetsstandarder behandles hvert andet år.
Følg med i Kommunalbestyrelsens arbejde
Følg med i det lokale demokrati. Læs om medlemmerne af Kommunalbestyrelsen, læs dagsordener, referater, politikker m.m.