Gå til hovedindhold

Digital Post fra det offentlige

Offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, medmindre du er blevet fritaget

Indhold

    25.05.2021 12:23

    Digital Post

    Hvad er Digital Post?

    Digital Post er navnet på den offentlige digitale postløsning, som gør det muligt for myndigheder (fx kommunen eller sygehuset) at sende dig post sikkert og digitalt til din helt egen digitale postkasse. 

    Hvem modtager Digital Post?

    Det er ved lov blevet bestemt, at alle borgere, der er fyldt 15 år og har fast bopæl i Danmark samt et CPR-nummer, skal have en digital postkasse, så de kan modtage post fra offentlige myndigheder digitalt.

    Borgere, der ikke er i stand til at modtage posten digitalt, kan blive fritaget og i stedet modtage post fra offentlige myndigheder på papir.

    Hvordan læser jeg min digitale post?

    Du kan læse din digitale post ved at logge ind på din digitale postkasse på borger.dk eller på e-boks.dk – alt efter hvad du foretrækker.

    Du skal bruge dit NemID, når du logger ind. 

    • For at læse din digitale post på borger.dk, skal du enten klikke på Digital Post-ikonet eller gå direkte til log-ind via www.post.borger.dk. 
    • For at læse din digitale post på e-Boks.dk, skal du gå til siden www.e-Boks.dk og her klikke på 'Log på privat'. 

    Læs mere om NemID

    Hvilke tekniske krav er der til Digital Post?

    For at kunne læse din digitale post via Digital Post på borger.dk, skal din browser være sat op til at acceptere cookies fra e-Boks.

    Digital Post in other languages

    To read more about Digital Post, please visit lifeindenmark.

    You can also contact your local citizen service centre -borgerservice- to get help using Digital Post or to become exempt from receiving Digital Post.

    Selvbetjening

    Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

    Sidst opdateret: 2. juli 2021