Skole og fritid
Skolelivet er vigtigt for vores børn og unge. Læs vores strategier/politikker på området
Den 8. marts 2022 vedtog Kommunalbestyrelsen "Folkeskole i fællesskab", som er en strategi for udvikling af folkeskolerne i Albertslund fra 2022-2026.
Kommunerne er ansvarlige for koordineringen af det specialiserede socialområde og specialundervisningsområdet.
Formålet med styringsaftalen 2013 for det specialiserede socialområde og specialundervisningsområdet er, at aftalen skal være med til at sætte rammerne for kapacitets- og prisudviklingen i år 2014. Derudover har styringsaftalen til formål at øge bevidstheden om, og stillingtagen til, de styringsmæssige konsekvenser af at kommunerne er afhængige af at købe og sælge pladser på sociale tilbud på tværs af kommunegrænserne og af Region Hovedstaden.
Formålet med udviklingsstrategien 2014 er at udlede nogle retninger samt udviklingstendenser og –perspektiver for det specialiserede socialområde og specialundervisning for børn, unge og voksne.
Vestegnskommunerne har indgået en aftale om samarbejde om specialundervisning. Samarbejdet har til formål at skabe en sammenhængende struktur af varierede specialundervisningstilbud til de børn, hvis særlige behov er af en sådan art eller omfang, at de ikke kan tilgodeses ved kommunernes egne foranstaltninger.
Albertslund - den bæredygtige by for børnene, det grønne og fællesskaber
Læs Albertslund Kommunes vision "Den bæredygtige by for børnene, det grønne og fællesskaber". Med tre verdensmål i centrum sætter den retning for Albertslund