Socialøkonomisk virksomhed

Overvejer du at opstarte en socialøkonomisk virksomhed i Albertslund Kommune? Kom med i programmet Vækst med Social Bundlinje


Socialøkonomisk virksomhed - Albertslund Kommune

Formålet med Vækst med Social Bundlinje er at skabe vækst hos små og mellemstore virksomheder, som fører til flere arbejdspladser for udsatte ledige. Rigtig mange virksomheder tager allerede i dag et lokalt socialt ansvar – og endnu flere vil, hvis det kan kombineres med god forretning. Vækst med social bundlinje hjælper de virksomheder, som gerne vil vokse og samtidig skabe nye muligheder for udsatte mennesker.

Har du en virksomhed i Albertslund Kommune? Har din virksomhed et godt potentiale for øget omsætning og flere ansatte? Er du klar på at tage et socialt ansvar?

Kontakt Albertslund Kommune for at høre mere om programmet - vi starter det første forløb i foråret 2018. Forløbet koster ikke noget for din virksomhed, og der er præmier til virksomheder, som kan vise resultater!

Du kan læse mere om programmet hos Den Sociale Kapitalfond 

Definition af en socialøkonomisk virksomhed

Lovkrav

 

Brug Iværksætterhusets gratis startup-rådgivning, events, caféer og konsulenter. Få styr på forretningsplan, regnskab, lovgivning m.m. fra starten.

Læs mere

Én indgang til Albertslund Kommune er etableret i 2014 som en let tilgængelig og helhedsorienteret servicefunktion.

Vi står til rådighed for alle typer af initiativtagere, der ønsker at opstarte en socialøkonomisk virksomhed.

Læs mere

Det er vores klare hensigt, at bakke op om socialøkonomiske virksomheder og vi ønsker derfor at handle med relevante leverandører, der er socialøkonomiske virksomheder.

Læs mere

Jobcenter Albertslunds medarbejdere har tæt kontakt til de ledige borgere, der vil og kan arbejde, men ikke umiddelbart passer ind på en almindelig arbejdsplads. Der kan være tale om fleks- og skånejobbere, og der kan være tale om borgere, der skal i afklaring. Vi kan også rådgive dig med at etablere de rammer, der skal til, så dine medarbejdere trives i jobbet.

Læs mere